بهداشت و سلامت

لیزر موهای زائد , متخصص پوست

بهداشت و سلامت

لیزر موهای زائد , متخصص پوست

کلینیک ونک یک مرکز برای درمان پوست و مو است که توسط دکتر مهدی ایزدی متخصص پوست و مو و زیبایی احداث شده است. ما در این مرکز رویکرد بسیار متمرکز را دنبال می‌کنیم و در عین حال سالم‌ترین روش‌های درمانی پوست و مو را به صورت کاملاً نوآورانه و پیشرفته ارائه می‌دهیم. کلینیک پوست و موی ونک دارای مجوز رسمی فعالیت از وزارت بهداشت می‌باشد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

روش های حجم دادن زیر پوست (روشهای شیمیایی)

نیروی جاذبه را دست کم نگیرید. نیروی جاذبۀ زمین پوست ما را به سمت خود می‌کشد و ازدست‌رفتن حجم پوست و مواد نگهدارندۀ آن موجب شل شدن پوست می‌شود. با گذشت زمان، پوست مثل شمع آب شده پائین می‌ریزد و چروک‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

کم شدن حجم پوست

با افزایش سن بخشی از بافت‌های پوست و زیر پوست از بین می‌روند و پوست حجم خودش را از دست می‌دهد.

فیلر‌‌ها

فیلر یعنی پُرکننده. فیلرها موادی هستند که در داخل پوست تزریق شده و دو کار اصلی انجام می‌دهند: اول اینکه به پوست حجم و شکل می‌‌دهند (به عنوان مثال با افزایش سن بافت های زیر‌‌پوستی تجزیه شده و از حجم پوست کم می‌‌شود. در این حالت می‌‌توان با تزریق فیلر حجم ازدست‌رفته را جبران کرد). دوم اینکه می‌‌توانند از شدت چین‌‌ها بکاهند (به عنوان مثال خطوط خنده با افزایش سن عمق بیشتری پیدا می‌‌کنند و به صورت حالتی درمانده و خسته می‌‌دهند. با تزریق فیلر می‌توان از عمق این چین‌‌ها کم کرد). می‌‌توانیم فیلر‌‌ها را به دو دسته اصلی تقسیم کنیم:

 

فیلر‌‌های آماده

این نوع فیلر‌‌ها به‌صورت سرنگ‌های آماده تزریق موجود هستند و انواع و قیمت‌‌های مختلفی دارند. معروف‌ترین فیلر‌‌های آماده، اسید‌‌های هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک ماده است که در حالت طبیعی هم در پوست وجود دارد و به پوست حجم و آب می دهد و همنقشی در تغذیه پوست بر‌‌عهده دارد.

 

اسید هیالورونیک را می‌توان خیلی راحت در داخل پوست تزریق کرد و به کمک آن هم به پوست حجم و شکل داد و هم از عمق چین‌‌ها کم کرد. اسید هیالورونیک ماده‌ای شفاف بوده و به‌صورت سرنگ‌‌های آماده تزریق موجود است. این ماده انواع مختلفی دارد که از هر نوع آن می‌‌توان برای منظوری خاص استفاده کرد (به عنوان مثال نوع اسید هیالورونیکی که برای حجم دادن به لب به کار می‌‌رود با نوع اسید هیالورونیکی برای حجم دادن به گونه تزریق می‌‌شود، متفاوت است).

 

تزریق اسید هیالورونیک عارضۀ چندانی ندارد. در صورتیکه تزریق مطابق میل نباشد یا احیاناً عارضه‌‌ای مانند بر‌‌‌جستگی بیش از حد یا شکل نامناسب ایجاد شود می‌توان به کمک تزریق ماده ای به نام هیالورونیداز آن را حل کرد و از بین برد.

 

به یاد داشته باشد که بر اساس زمان ماندگاری فیلر‌‌ها را به انواع مختلفی نظیر فیلر‌‌های کوتاه مدت (که تا 6 ماه در بدن می‌‌مانند)، فیلر‌‌های بلند مدت (که تا 1 سال ماندگاری دارند)، فیلر‌‌های نیمه دائمی (که تا 2 سال باقی می‌‌مانند) و فیلر‌‌های دائمی (که همیشه باقی می‌‌مانند)، تقسیم کرد.

 

توصیه می‌‌کنم که به هیچ‌وجه از فیلر‌‌های دائمی (مانند ژل‌‌‌‌هایی که قبلا از آنها استفاده می‌‌شد)، استفاده نکنید. این نوع فیلرها همیشه در پوست شما می‌‌مانند و خطر جابجایی و عفونت دارند. علاوه‌بر این یادتان باشد که بخواهید یا نخواهید سن شما بالا می‌‌رود و فیلری که الان برای شما مناسب است و در جای درست تزریق شده است، ممکن است 10 سال بعد مناسب نباشد و با تغییراتی که در نتیجه افزایش سن روی می‌دهد، شکل نامناسبی به چهره شما بدهد.

 

چربی

چربی هم نوعی فیلر است. چربی از بدن خود شما تهیه می‌‌شود. به عبارت دیگر بخشی از بافت و سلول‌های چربی باسن یا شکم تحت شرایط خاص بیرون آورده شده و در پوست صورت تزریق می‌‌گردد. حتماً فکر می‌کنید که چون چربی از بدن خود شما تهیه می‌‌شود، کیفیت بهتری داشته، ماندگارتر بوده و تزریق آن عوارض کمتری دارد، اما راستش چنین نیست.

 

چربی تزریق شده در حقیقت مثل بافتی رفتار می‌‌کند که پیوند زده شده است. ممکن است این پیوند بگیرد و در این صورت ماندگاری خوبی دارد و ممکن است سلول‌‌های چربی در محل جدید زنده نمانند و تاثیر تزریق چربی زود از بین برود. بنابراین برای حجم‌های کم به نظر می‌‌رسد که فیلر‌‌های آماده بهتر و موثرتر عمل کنند.

 

مزو‌تراپی

در مزوتراپی با استفاده از ‌سرنگ‌های بسیار ظریف موادی در داخل پوست تزریق می‌شوند. این مواد به جوانسازی پوست کمک می‌‌کنند. از جمله مواد مورد استفاده از مزوتراپی برای جوانسازی می‌توان به اسید هیالورونیک و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف اشاره کرد.

 

اساس درمان مزوتراپی بر این فرض استوار است که دارویی که مستقیم به داخل پوست تزریق می‌‌شود، به‌طور مستقیم نیزروی پوست اثر می‌‌گذارد، به عبارت دیگر داروی خوراکی باید از طریق خوراکی جذب شود و بعد از وارد شدن در گردش خون، بخش کوچکی از آن به پوست برسد.

 

ما می‌توانیم داروی مورد نیاز را مستقیما در پوست تزریق کرده و با این کار عوارض کمتری هم داشته باشیم و از داروی کمتری هم استفاده کنیم. در ضمن ورود سوزن‌های ظریف به داخل پوست نیز نوعی محرک برای پوست است و می‌‌تواند سبب بازسازی و جوانسازی آن شود.

 

روش‌‌های لیزری و شبه لیزری

اول بدانیم که لیزر نوعی نور متمرکز است که می‌‌تواند توسط یک هدف خاص در پوست جذب و تبدیل به گرما شود و فقط آن هدف را از بین ببرد؛ بدون آن که به سایر بخش‌‌ها و ساختمان‌های پوست آسیب برساند. از این خاصیت لیزر میتوان برای تحقق اهداف جوانسازی استفاده کرد.

 

دوم این که بیاد داشته باشید وقتی گرما وارد پوست شود، پوست سفت‌تر می‌‌شود. به عبارت دیگر اگر گرما به‌صورت کنترل شده وارد پوست شود، می‌تواند انواعی از سلول‌‌های پوست را تحریک کند که کلاژن می‌‌سازند. کلاژن ماده‌ای است که سبب سفتی و قوام پوست می‌‌شود. پس به کمک لیزر می‌توان گرما را وارد پوست کرده و آن را وادار به کلاژن سازی نمود. به این ترتیب پوست را سفت‌‌تر و جوان‌‌تر کرد.

 

در حقیقت دو روش اصلی لیزر برای جوانسازی وجود دارد: روش تخریبی و روش غیر‌‌تخریبی. در روش تخریبی با کمک لیزر لایه سطحی پوست بر‌‌داشته می‌‌شود و بعد از بهبودی پوستی جوان تر و شفاف‌‌تر و سالم‌‌تر جای آن را می‌‌گیرد.

 

در نگاه اول استفاده از لیزر تخریبی روشی مناسب برای جوانسازی به نظر می‌‌رسد (به‌ویژه اینکه می‌‌تواند پوست 5 تا 10 سال جوان‌‌تر کند)، اما این روش دردسر‌‌های خودش را دارد و با عوارض زیادی همراه است (ممکن است لک یا تیرگی پوستی ایجاد شده، عفونت به‌وجود بیاید یا جای زخم لیزر باقی بماند).

 

از سوی دیگر طول مدت بهبودی زیاد است. سه روز اول را باید با پانسمان سر کنید و بعد تا حداقل یک هفته دچار قرمزی و تورم پوست هستید. بعد از آن باید مراقب پوست خودتان باشید تا مبادا لک شود. بنابراین از روش تخریبی در موارد خاص استفاده می‌‌شود (برای افرادی که سن بالاتر دارند و پوست آن‌‌ها بیش از حد آسیب دیده است).

 

به همین دلیل روش‌‌‌های غیر‌‌‌تخریبی بیشتر مورد توجه هستند. لیزر‌‌ها و دستگاه‌‌های شبه لیزری تخریبی با آسیب کم یا بدون آنکه به پوست آسیب برسانند، گرما را وارد پوست می‌‌‌کنند و سبب تحریک کلاژن‌‌سازی می شوند. طبیعی است که عوارض این نوع لیزر کمتر بوده، بعد از لیزر زمان کمتری برای بهبود پوست نیاز است.

 

و بالاخره روشی وجود دارد که روش فراکشنال نامیده می‌شود. در این روش بخشی از پوست لیزر می‌شود، نه تمام پوست! در حقیقت اشعۀ لیزر به‌صورت ستون‌هایی بسیار باریک وارد پوست شدهو در حدود 15 تا 25% سطح پوست لیزر می‌‌شود. بازسازی پوست و کلاژن سازی از ستون‌‌های لیزر شده شروع می‌شود و در تمام پوست ادامه می‌‌یابد. این روش نسبتا جدید‌‌تر است و عوارض و درد‌‌سر کمتری دارد.

 

 

 

تمامی روش ها در کلینیک پوست و زیبایی ونک زیر نظر دکتر مهدی ایزدی امکان پذیر است 

شماره‌های تماس: 88662404 – 88662603 (021)


  • ۹۸/۰۴/۲۹
  • zahra firouzi

ljoww \

sj

متخصص پوست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی