بهداشت و سلامت

لیزر موهای زائد , متخصص پوست

بهداشت و سلامت

لیزر موهای زائد , متخصص پوست

کلینیک ونک یک مرکز برای درمان پوست و مو است که توسط دکتر مهدی ایزدی متخصص پوست و مو و زیبایی احداث شده است. ما در این مرکز رویکرد بسیار متمرکز را دنبال می‌کنیم و در عین حال سالم‌ترین روش‌های درمانی پوست و مو را به صورت کاملاً نوآورانه و پیشرفته ارائه می‌دهیم. کلینیک پوست و موی ونک دارای مجوز رسمی فعالیت از وزارت بهداشت می‌باشد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

چگونه می‌توانیم از پوست خود در برابر آسیب ناشی از نور خورشید محافظت کنیم؟

برای محافظت از خطرات ناشی از تماس با نور خورشید راه‌های مختلفی وجود دارد:

در ساعت‌های خطرناک روز از بودن در زیر نور خورشید بپرهیزیم.

از کلاه و لباس و عینک مناسب استفاده کنیم.

از ضد آفتاب‌ها استفاده کنیم.

ضد آفتاب‌ها ترکیباتی هستند که بطور موضعی بر روی پوست به‌کار می‌روند و پوست را از اثرات اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند. البته توجه داشته باشید که استفاده از ضد آفتاب به معنای این نیست که می‌توانید هر‌چقدر دلتان بخواهد زیر نور خورشید بمانید!

انواع ضد‌آفتاب کدامند؟

ضدآفتاب‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کنند:

ضد آفتاب‌های شیمیایی: این نوع ضد آفتاب‌ها اشعه را جذب می‌کنند. بیشتر ضد آفتاب‌ها از این نوع هستند.

ضد آفتاب‌های فیزیکی: این نوع ضد آفتاب‌ها اشعه را جذب نمی‌کنند و آن را باز می‌تابانند. زینک اکسید نوعی ضد‌آفتاب فیزیکی است.

چگونه ضد‌آفتاب مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب ضد‌آفتاب مناسب باید به این موارد توجه کنیم:

آیا ضد‌آفتاب تمامی بخش های اشعه ماوراء بنفش را پوشش می دهد؟

آیا ضد‌آفتاب قدرت مناسبی دارد؟

آیا ضد‌آفتاب در برابر آب مقاوم است؟

آیا ضد‌آفتاب برای پوست ما مناسب است؟

آیا ضد‌آفتاب قیمت مناسبی دارد؟

در بخش‌های بعد تمامی این موارد را بررسی می‌کنیم.

 

ضدافتاب

 

چه نوع ضدآفتابی تمام بخش‌های مضر نور خورشید را پوشش می‌دهد؟

اشعه ماوراء بنفش سه قسمت اصلی دارد: بخش UVA در تمام طول روز ثابت است و متاسفانه می‌تواند از شیشه پنجره هم عبور کند، بنابراین وقتی که در خانه یا محل کار بسر می‌برید، از عوارض آن در امان نخواهید بود. این بخش از اشعه ماوراء بنفش می‌تواند سبب تیره شده پوست شود و در دراز مدت سبب ایجاد برخی از تغییرات مربوط به پیری زودرس پوست شود. بخش UVB در فاصله زمانی بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد‌از‌ظهر که خورشید به‌طور مستقیم بالای سر قرار دارد، در شدیدترین حد می‌تابد، اما خوشبختانه نمی‌تواند از شیشه پنجره عبور کند. UVB می‌تواند سبب آفتاب سوختگی شود و در دراز مدت سرطان پوست ایجاد کند. بخش UVC اشعه ماوراء بنفش از اوزون عبور نمی‌کند. بنابراین بهتر است ضد آفتابی انتخاب کنید که هم بتواند از پس UVA بر بیاید و هم اثر UVB را خنثی کند.

 

قدرت ضد‌آفتاب چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

فاکتور محافظت از نور خورشید یا SPF نشان می‌دهد که ضدآفتاب چقدر می‌تواند پوست را در برابر اشعه مضر UVB محافظت کند. همان طور که در بخش‌های قبل گفته شد، UVA می تواند سبب پیری پوست شود و UVB در کوتاه مدت آفتاب سوختگی ایجاد می‌کند و در دراز مدت می‌‌تواند سبب سرطان‌های پوست شود. به همین دلیل محافظت در برابر UVB بسیار مهم است. یادتان باشد که ضد آفتابی با SPF=30 می‌تواند 97% اشعه UVB را مهار کند. بنابراین ضد آفتابی با SPF=30 برای استفاده در روز معمولی آفتابی مناسب است.

SPF ضد‌آفتاب چقدر می‌تواند بر روی محافظت پوست از نور خورشید موثر باشد؟

به ضد‌آفتابی که به‌کار می‌برید، نگاه کنید. SPF آن چند است؟ آیا SPF ضد‌آفتاب شما مناسب است؟ یادتان باشد که SPF تنها نشان می دهد که ضد آفتاب چقدر می‌تواند UVB را مهار کند. برای آن که به‌طور کامل از اثرات مضر نور خورشید در امان بمانید، باید ضد‌آفتابی استفاده کنید که بتواند UVA را نیز مهار کند. در ضمن یادتان باشد که هرچقدر SPF بالاتر باشد، به همان نسبت UVB مهار نمی‌شود. ضد آفتابی با SPF=30 می تواند 97% اشعه UVB را مهار کند، در حالی که ضد آفتابی با SPF=100 می تواند 99% اشعه UVB را مهار کند. می‌بینید؟ تفاوت خیلی زیاد نیست.

مقاله از متخصص پوست - کلینیک ونک

در صورت تمایل به دانلود مقاله (با ذکر منبع )کلیک کنید


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی